Saturday, March 17, 2007

FRIKJØPT!!


Påskemysteriet fasinerer meg like mye hvert år. Det som skjedde i Jerusalem disse påskedagene, og Han som ble pisket, slått og ydmyket så ille at vi mennesker absolutt ikke kan fatte dybden og bredden av det. Han, som var den eneste uten synd ble brutalt korsfestet for din og min og alle sin skyld!! Han tok det på seg, Han åpnet veien helt frem til Tronen for oss alle! Ingen kan forstå hva Han gjenomgikk disse dagene.Han visste det selv hva som var i vente. He lived to die.... Men angst, smerte, frykt og redsel hadde Han likevel. Han var jo et menneske sånn som oss, med alle disse følelsene som overmanner oss i traumatiske situasjoner. Men Han tok det likevel, på seg på sine skuldre. Han bar ditt kors , mitt kors og alle sitt kors den lange veien opp mot Golgata for at vi skulle gå fri !! For en Kjærlighet Han viste oss. Hvilken erklæring om at Han elsker oss ! Hvordan si det på en bedre måte enn Han gjorde da Han ropte ut : Det er fullbrakt ! Så kan vi da bare bøye oss foran Han og ta imot Hans Kjærlighet og vite at vi er elsket, vi er sett og noen kjenner oss bedre enn alle andre! Takk Jesus for din Seier på Golgata - takk at Du beseiret det Onde en gang for alle!!
Altså liksom en manns overtredelse (Adam) ble til fordømmelse for alle mennesker,
slik blir en manns rettferdige gjerning( Jesus) til livsens rettferdiggjørelse for alle mennesker.
Rom. 5,18
Tone 17.mars 2007

1 comment:

Unknown said...

Liten glad i deg klem.
Så flink du er til å blogge!

Nå gjenopprettet jeg min blogg her også *svakt menneske*. Nå har Maria også fått blogg! (har en linkeliste på siden min)

Klem!