Tuesday, March 20, 2007

Drømmen om vår.

Foto: Elisabeth
I dag trodde jeg faktisk at nå var våren kommet hit til de dype skoger. Jeg utstyrt e meg med campingstol, pledd , kaffe og noe å lese i , for så å finne en solplass i veggen. Var så optimistisk at jeg hengte oppe klesvasken ute og syntes i grunnen at livet var herlig ! Det stekte i ansiktet og dryppet fra hustaket. Søledammene ble stadig større og den litt grå "filmen" over vinduene ble bare enda mere grå!! - oi jeg skulle ha pusset de vinduene men ...- Gjør det senere , sa stemmen i mitt indre og jeg slikket sol fornøyd. Himmelen var faktisk blå en laaaang stund før enn mørkegrå skyer dukket opp. I løpet av , tja skal jeg si 30 sekunder, begynte det å blåse , det pisket seg opp og så kom SNØEN!!! Det var rene stormen gitt på bare minutter. Og min stakkars klesvask ble både våt, snøete og kald. Men den luktet godt i allefall. Tilbake i solveggen var bare restene av sporene etter stolen min og en sjokoladebit som ble ofret til naturen til fordel for å redde klesvasken. Kanskje våren kommer en annen dag - i allefall står campingstolen klar innenfor døren og venter ...... det samme gjør jeg !!!

2 comments:

Unknown said...

*ler*

Stine said...

hihi

krysser fingrene for at våren kommer en annen dag!!

Glad i deg:)